#AleAkcja, to kampania społeczna realizowana dla Banku Pekao S.A. której celem było promowanie koszykówki wśród dzieci i młodzieży w Polsce. We współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki oraz platformą Patronite, akcja zachęcała uczniów do przesyłania filmów, w których pokazują swoją radość z gry w koszykówkę. Konkurs składał się z dwóch etapów: najpierw wybierano najlepsze filmy, a potem internauci głosowali na swoich faworytów.
Nagrody pieniężne, które otrzymały zwycięskie szkoły (30 tys. zł za pierwsze miejsce oraz po 10 tys. zł dla pięciu kolejnych), były przeznaczone na zakup sprzętu sportowego.
Dla mnie ten projekt był okazją do stworzenia kompleksowej oprawy graficznej, która wspierała promocję wydarzenia na różnych platformach, zarówno online, jak i offline. Moje zadania obejmowały opracowanie identyfikacji wizualnej, montaż i animację wideo, przygotowanie materiałów promocyjnych.
Do konkursu #AleAkcja, wpłynęło niemal 900 zgłoszeń ze szkół z całej Polski.
Akcja #AleAkcja łączyła promocję sportu z zaangażowaniem społeczności lokalnych, w które aktywnie włączyli się rodzice i nauczyciele, wspierając młodych uczestników. Projekt pokazał, jak skuteczne może być połączenie świata sportu z działaniami marketingowymi i społecznymi, budując nie tylko pozytywny wizerunek banku, ale także inspirując młodzież do aktywności fizycznej.